Οι περιοχές της Αθήνας που απέκτησαν digital παγκάκια

Οι περιοχές της Αθήνας που απέκτησαν digital παγκάκια


«Επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου»

Τα παγκάκια στο Παγκράτι διηγούνται την ιστορία τους! Συγκεκριμένα, σε έξι παγκάκια στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργεί πιλοτικά η διαδραστική ηχητική εγκατάσταση την οποία έστησαν η Ελληνίδα βραβευμένη περφόρμερ Ελίζα Σόρογκα και ο Θοδωρής Τσίρκας, συλλέγοντας ιστορίες καθημερινών ανθρώπων κάθε ηλικίας, κατοίκων ή επισκεπτών της πόλης. Σκοπός τους ένα ιδιότυπο «μουσείο» αστικών ιστοριών.

Τα digital παγκάκια, είναι αναγνωρίσιμα μέσω της εικαστικής αποτύπωσης της τρίλιζας που είναι ζωγραφισμένη γύρω και πάνω στα επιλεγμένα παγκάκια της παρέμβασης, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο «Τα παγκάκια αφηγούνται την ιστορία τους. Συνδέσου!», την ιστοσελίδα «digitalpagakia.gr» και το QR code που παραπέμπει απ’ ευθείας στον ιστότοπο. Η τρίλιζα, λένε οι δημιουργοί της εγκατάστασης, «επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου, καθώς είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι ευρύτερα συμμετοχικό και απλό στη χρήση του. Όταν ο χρήστης βρεθεί σε κάποιο από τα έξι παγκάκια, μπορεί να ακούσει τις ιστορίες που βρίσκονται εκεί, διαφορετικές σε κάθε παγκάκι, καθώς και να ηχογραφήσει την δική του, διάρκειας έως δύο λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται είναι smartphone, λαπτοπ ή tablet, 3G και ακουστικά (προαιρετικά)».

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος This is Athens – Polis και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά δράσεων Re-Inventing Public Spaces που έχουν σκοπό την επανεφεύρεση των δημόσιων χώρων. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και έχει διάρκεια ενός έτους.

Τα σημεία που βρίσκονται τα digital παγκάκια στην Αθήνα είναι:

1. Πάρκο Ευαγγελισμού

2. Σπύρου Μερκούρη

3. ‘Αλσος Παγκρατίου (κοντά στην έξοδο οδού Ευτυχίδου)

4. Οδός Υμηττού (δίπλα στον κιν/φο Πάλας)

5. Πλατεία Μεσολογγίου

6. Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο).

Σχετικά Tags Αθήνα digital παγκάκια

Πώς επηρεάζεται η κοινή γνώμη μέσα από εικονικά ψηφιακά δίκτυα

Πώς επηρεάζεται η κοινή γνώμη μέσα από εικονικά ψηφιακά δίκτυα στο Twitter

Μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα για τα «tweets στη σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου»

Είναι πλέον γεγονός ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο έχουν κατακλύσει τις ζωές μας αλλά συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης γύρω από μείζονα ζητήματα πολιτικά και μη. Είναι επίσης γεγονός ότι ιδιαίτερα σε περιόδους όπου η πολιτική αντιπαράθεση οξύνεται, οι πολιτικές καμπάνιες ενσωματώνουν ως βασική στρατηγική τους την κυριαρχία στο ψηφιακό πεδίο.

Με γνώμονα τον ψηφιακό θόρυβο λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν ως βέλη στη φαρέτρα επιτελείων για τη διάδοση πολιτικής προπαγάνδας και την ενίσχυση του μηνύματος που επιθυμούν να μεταδοθεί κάθε φορά. Ωστόσο έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν πίσω απ’ ό,τι διαβάζετε στο διαδίκτυο βρίσκονται μόνο φυσικά πρόσωπα; Πόσο σίγουροι είστε ότι όσα διαβάζετε κάθε μέρα στις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αληθινά;

Τα παραπάνω ερωτήματα, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αποτέλεσαν την αφορμή για να προχωρήσει η δημοσιογραφική ομάδα του MIIR (Μεσογειακό Ινστιτούτο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας) στην πρώτη σε βάθος και με ανάλυση δεδομένων δημοσιογραφική έρευνα για τους ψεύτικους και αυτοματοποιημένους λογαριασμούς στο ελληνικό Twitter, εκεί που διεξάγεται ένας άγνωστος «πόλεμος» πολιτικής προπαγάνδας.

Στην πολύμηνη έρευνα της ελληνικής δημοσιογραφικής ομάδας ΜIIR (www.miir.gr) περιγράφεται η διαδικασία επηρεασμού της κοινής γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με επίκεντρο το Τwitter μέσω της κατασκευής εικονικών ψηφιακών δικτύων, τα οποία στοχεύουν στην πολιτική προπαγάνδα πολιτικών και κομμάτων, αλλά και στην προώθηση εμπορικών τηλεοπτικών προϊόντων. Η έρευνα έχει τίτλο «Τιτιβίσματα στη σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου, άνθρωποι και Ρομπότ στη Βιομηχανία της Πολιτικής Προπαγάνδας» και η δημοσιογραφική ομάδα συλλέγοντας και καταγράφοντας ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αποκαλύπτει τον αντιδεοντολογικό τρόπο με τον οποίο τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα, βουλευτές, υποψήφιοι και influencers, ανώνυμοι και επώνυμοι, εκμεταλλεύονται αυτοματοποιημένα συστήματα (bots) για να προωθήσουν τις θέσεις τους, να κατατροπώσουν τους πολιτικούς αντιπάλους και κυρίως να επηρεάσουν αυτούς που καθορίζουν την πολιτική ατζέντα. Στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκαν η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης 2018 και ο τελικός της εκπομπής  Greece’s Next Top Model, ενώ ασχολήθηκαν και καταπιάστηκαν τέσσερις ερευνητές δημοσιογράφοι, δύο ερευνητές δημοσιογράφοι fact-checkers, ένας προγραμματιστής-μηχανικός λογισμικού.

Οι λογαριασμοί που αντλήθηκαν ανέρχονται σε 28.419 μοναδικούς λογαριασμούς ( 20.178 στην ΔΕΘ 2018 και 8.241 από το GNTM), 3.698 λογαριασμοί (twitteraccounts) αναλύθηκαν δειγματοληπτικά και 250.759 ξεχωριστά actions (tweets, rt, replies, quotes) εξετάστηκαν από αυτό το τυχαίο δείγμα.

Σχετικά Tags Twitter Social Media ΔΕΘ Greece’s Next Top Model
Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών

Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών

Το νεανικό κοινό και το απλό layout, ιδανικά «όπλα» για τους διαφημιστές

Μία γυναίκα με φρεσκοβαμμένα νύχια πιάνει ένα ποτήρι με ένα υγρό καλυμμένο με πάγο, ενώ στα δύο της δάχτυλα, ξεχωρίζουν δύο αστραφτερά χρυσά δαχτυλίδια: «Δύο δαχτυλίδια είναι “μέσα”. Το ροζ χρώμα της χιλιετίας είναι απαραίτητο. Τα άσχημα παπούτσια είναι απλά πεταμένα λεφτά. Ο χυμός έχει “πεθάνει”. Θα ακολουθήσεις;», γράφει η λεζάντα της φωτογραφίας.

Πρόκειται για ένα από τα 3.000 post της startup εταιρείας αναψυκτικών Dirty Lemon που δημοσιεύθηκε στο Instagram, τη δημοφιλή πλατφόρμα των social media που συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της εταιρείας με την απευθείας πώληση προϊόντων στον καταναλωτή.

«Έχω ένα πρόβλημα στην παραγγελία μου» γράφει ένας πελάτης στα σχόλια. «Το τσεκάρουμε τώρα» απαντά η Dirty Lemon, μία από τις δεκάδες startup επιχειρήσεις που αξιοποιούν το 1 δισεκατομμύριο χρηστών του Instagram για να αυξήσουν την πελατεία και την κερδοφορία τους.

Η εταιρεία καλλυντικών Glossier και η στρωματοποιία Casper συγκέντρωσαν σε κεφάλαια 100 εκατ. δολάρια η κάθε μία, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα για την προβολή των προϊόντων τους.

Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών - Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών

Ένα εξαιρετικό «όπλο» marketing

Η εφαρμογή που βασίζεται αποκλειστικά στη φωτογραφία, γίνεται πόλος έλξης για όλο και περισσότερες εταιρείες που βλέπουν τους followers –κατά κύριο λόγο νεαρής ηλικίας, ένα δυναμικό καταναλωτικό κοινό- να παρακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις μέσα από αυτό, στοιχείο που το κάνει ένα εξαιρετικό «όπλο» marketing.

Μάλιστα η πλατφόρμα διευρύνει τις δυνατότητές της ώστε να μπορεί να γίνει και απευθείας αγορά προϊόντων μέσα από την εφαρμογή, με τους εμπόρους να χρεώνονται ένα τέλος προμήθειας ανάλογα το κόστος της συναλλαγής. Η δημιουργία μίας σελίδας στο Instagram όπου θα υπάρχει photo gallery των προϊόντων της εταιρείας, παραμένει δωρέαν. Ωστόσο η επί πληρωμή διαφήμιση σημειώνει τεράστια ανάπτυξη από το 2017 όταν τέθηκε σε εφαρμογή.

Η εταιρεία eMarketer που ειδικεύεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο του ηλεκτρικού marketing, προβλέπει ότι το Instagram φέτος θα «τραβήξει» το 6% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης που γίνεται μέσω κινητών, ποσοστό που αντιστοιχεί στο ένα πέμπτο των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της Facebook (στην οποία ανήκει το Instagram).

Πόλος έλξης για τους διαφημιστές

«Όλα τα κορυφαία brands πηγαίνουν στο Instagram για να προβληθούν», τονίζει η Alexa Tonner, συνιδρυτής της εταιρείας Collectively που εξειδικεύεται στο marketing μέσω των social media. Ειδικότερα οι εταιρείες που ασχολούνται με τον χώρο της ομορφιάς, της μόδας και της ευεξίας.

Ο απλός τρόπος με τον οποίο έχει στηθεί το layout του Instagram, που επιτρέπει τη ροή των φωτογραφιών και τη χρήση photo galleries από τον οποιονδήποτε χρήστη, το καθιστά ιδανικό «τόπο» για διαφήμιση. Η δυνατότητα για αδιαμεσολάβητη επικοινωνία μεταξύ μίας εταιρείας και των χρηστών, προσφέρει την ευκαιρία για πιο «προσωπική» σχέση μεταξύ των δύο μερών.

1556537820 531 Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών - Πώς το Instagram εκτόξευσε τα έσοδα των startup εταιρειών

«Εκτόξευση» πωλήσεων και χτίσιμο πελατολογίου

Η εταιρεία Dollar Shave Club ασχολείται με ξυριστικά είδη και μέσα σε τέσσερα χρόνια εξασφάλισε από επενδυτικά καινοτομικά κεφάλαια 165 εκατ. δολαρίων, «ρίχνοντας» στο Instagram φωτογραφίες γενειοφόρων ανδρών μέσα σε μπάνια με ατμούς! Το 2016 η εταιρεία-γίγας στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, Unilever, την εξαγόρασε έναντι 1 δις. δολαρίων.

Ο ιδρυτής της Dirty Lemon, Zak Normandin ισχυρίζεται ότι το Instagram έπαιξε καθοριστικό ρόλο στα πρώτα βήματα της επιχείρησής του. Το 2015 η εν λόγω εταιρεία «έτρεξε» μία υπηρεσία παραγγελιών έχοντας το λογαριασμό της στο Instagram ώστε να χτίσει το πελατολόγιό της. Ο Normandin αναφέρει ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε αναρτήσεις του στυλ «ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε στο πλοίο για τη Μύκονο και η ζωή μας είναι ένα συνεχές τρέξιμο μεταξύ επαγγελματικών meeting και party» με γυναίκες με μπικίνι να κρατούν τα αναψυκτικά της Dirty Lemon.

Το 2017 η εταιρεία έγινε μία από τις πρώτες που πλήρωσε για τη διαφήμισή της στο Instagram και πλήρωνε 30.000 δολάρια την ημέρα για να δημιουργήσει την πελατειακή της βάση. Οι πωλήσεις διπλασιάζονταν κάθε χρόνο έκτοτε και σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέχρι φέτος (το 2019) αναμενόταν αύξηση 250%! Ωστόσο παρατηρεί ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος εύρεσης πελάτη. Από τα 30 δολάρια το 2017, έφτασε στα 100 δολάρια τον επόμενο χρόνο.

Ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές της AdStage, το μέσο κόστος ανά κλικ (cοst per click/ “cpc”) για μία διαφήμιση στο Ιnstagram έπεσε κατά 80%, στα 0,83 δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2018. Την ίδια περίοδο, το “cpc” στο LinkedIn και στο YouTube ήταν υψηλότερο, στα 3,72$ και 3,61$ αντίστοιχα, συγκρινόμενα και με το 0,40$ στο Twitter ή το 0,57$ στο Facebook news feed.

 

Σχετικά Tags Instagram startups
Αλλάζουν οι κανόνες του ίντερνετ, εγκρίθηκε η αμφιλεγόμενη μεταρρύθμιση

Αλλάζουν οι κανόνες του ίντερνετ, εγκρίθηκε η αμφιλεγόμενη μεταρρύθμιση

Η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

Τα κράτη -μέλη της ΕΕ ενέκριναν σήμερα μια αμφιλεγόμενη δέσμη μέτρων για τη μεταρρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων που έχει στόχο να προσαρμόσει στην ψηφιακή εποχή την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα, που χρονολογείται από το 2001, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι καλλιτέχνες και οι εκδότες ειδήσεων θα αμείβονται δίκαια.

Τα μέτρα αυτά, που έχουν ήδη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υποστηρίχθηκαν από 19 κράτη-μέλη. Η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Πολωνία, η Ιταλία, η Φινλανδία και η Σουηδία τάχθηκαν κατά, ενώ το Βέλγιο, η Σλοβενία και η Εσθονία απείχαν.

Η σημερινή ψηφοφορία ήταν το τελευταίο στάδιο πριν από τη θέσπιση των μέτρων που αναμένεται να πάρει δύο χρόνια.

Σε ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ο Ρουμάνος υπουργός Βαλέρ Ντανιέλ Μπρεάζ, η χώρα του οποίου ασκεί την εναλλασσόμενη προεδρία της ΕΕ, εξέφρασε την ικανοποίησή του για ένα «ισορροπημένο κείμενο, που δημιουργεί πολλές ευκαιρίες για τους ευρωπαϊκούς δημιουργικούς τομείς, που θα ευδοκιμήσουν και θα αντανακλούν καλύτερα την πολιτισμική μας ποικιλομορφία και άλλες κοινές ευρωπαϊκές αξίες, αλλά και για τους χρήστες, η ελευθερία έκφρασης των οποίων στο διαδίκτυο θα ενισχυθεί».

Η μεταρρύθμιση εγκρίθηκε παρότι υπήρχαν πολλοί επικριτές της, που προέβαλαν το επιχείρημα ότι θα πλήξει την ελεύθερη ανταλλαγή πληροφοριών στο διαδίκτυο. Γίγαντες του διαδικτύου όπως η Google και το YouTube, έχουν εκφράσει επίσης την αντίθεσή τους.

Μέχρι σήμερα, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν διαδηλώσει σε όλη την Ευρώπη εναντίον της μεταρρύθμισης. Ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο είναι το λεγόμενο άρθρο 13, το οποίο απαιτεί από τους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης να διασφαλίσουν την ώρα που αναρτούν κάτι ότι το περιεχόμενο δεν παραβιάζει τους κανόνες για τα πνευματικά δικαιώματα.

Οι αντίπαλοι της μεταρρύθμισης φοβούνται ότι αυτή θα οδηγήσει σε «φίλτρα ανάρτησης», ένα αυτόματο λογισμικό το οποίο, όπως υποστηρίζουν, θα μπορούσε να εντοπίζει και να μπλοκάρει νόμιμο περιεχόμενο.

Τα μέτρα απαιτούν επίσης από πλατφόρμες όπως η Google News να πληρώσουν τους εκδότες για σύντομα κείμενα που εμφανίζονται στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Ορισμένοι επικριτές προειδοποίησαν πως ο όρος αυτός θα πλήξει τη διαπραγματευτική θέση μικρών εκδοτών απέναντι στην Google. Επικαλούνται επίσης έναν γερμανικό νόμο του 2013 που προβλέπει έναν παρόμοιο μηχανισμό, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να αποφέρει στους εκδότες σημαντικό εισόδημα όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σχετικά Tags Google YouTube Google News
Τα πνευματικά δικαιώματα αλλάζουν το internet

Τα πνευματικά δικαιώματα αλλάζουν το internet

Πλήγμα για μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Google News και το YouTube

Με πλειοψηφία 348 βουλευτών υπέρ και 274 κατά η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπερψήφισε τη διαμφισβητούμενη διάταξη, με την οποία καταβάλλεται στον δημιουργό αμοιβή, για την αναπαραγωγή έργου του στο διαδίκτυο.

Σε διαφορετική περίπτωση, ειδικά φίλτρα θα εμποδίζουν τη δημοσίευση έργου, για το οποίο δεν υπάρχει έγκριση του δημιουργού. Εδώ ακριβώς είναι η διαφωνία ανάμεσα σε αυτούς που λένε, ότι «πρέπει να μπει μια τάξη» στο διαδίκτυο και εκείνους που υποστηρίζουν, ότι «κινδυνεύει η ελευθερία του λόγου». Οι πρώτοι, στους οποίους ανήκει η πλειοψηφία του Ευρωκοινοβουλίου, θεωρούν ότι η ρύθμιση προστατεύει τους δημιουργούς, καθώς υποχρεώνει μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες (Google News, YouTube κ.α.) να μοιράζονται τα κέρδη τους με μουσικούς, ηθοποιούς ή δημοσιογράφους που δραστηριοποιούνται σε ψηφιακό περιβάλλον.

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ Μαρία Σπυράκη δηλώνει στην Deutsche Welle, ότι «η ελευθερία του ενός τελειώνει εκεί που αρχίζουν τα δικαιώματα του άλλου» και ότι πρέπει να προστατεύονται οι start-up πλατφόρμες, αλλά και να αποζημιώνονται οι δημιουργοί. «Θέλουμε ανοιχτό και ελεύθερο διαδίκτυο, χωρίς λογοκρισία, οι δημιουργοί όμως πρέπει να αμείβονται δίκαια για τη χρήση των έργων τους», λέει ο Γιώργος Γραμματικάκης, ευρωβουλευτής με «Το Ποτάμι».

Οι πολέμιοι της νέας νομοθεσίας, μεταξύ αυτών ευρωβουλευτές της Αριστεράς και των Πρασίνων, προειδοποιούν ότι «έρχεται το τέλος του ελεύθερου ίντερνετ». Υποστηρίζουν, ότι υπό το πρόσχημα της ανταμοιβής καθιερώνεται λογοκρισία στην έκφραση. Επιπλέον, θεωρούν ότι τα φίλτρα περιεχομένου δεν μπορούν να κάνουν τον απαραίτητο διαχωρισμό. Για παράδειγμα, επισημαίνουν, δεν αντιλαμβάνονται το σατυρικό στοιχείο στα ιδιαίτερα δημοφιλή διαδικτυακά μιμίδια (memes) ή σε αρχεία GIF.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο πάνω από 200.000 άνθρωποι κατέβηκαν στους δρόμους σε όλη την Ευρώπη, διαδηλώνοντας την αντίθεσή τους στη νέα οδηγία. Δεν έλειψαν όμως και εκδηλώσεις υποστήριξης, όπως το καλλιτεχνικό χάπενινγκ που έγινε την Τρίτη μπροστά στο κτίριο του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Μετά τη θετική απόφαση των ευρωβουλευτών, απομένει η τελική έγκριση του Συμβουλίου Υπουργών, για να τεθεί σε ισχύ η νέα οδηγία.

Σχετικά Tags Πνευματικά δικαιώματα Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο